Column: Boeven

Beste boeven, omdat jullie ‘t de laatste tijd nogal druk hebben met inbreken in de buurt, had dat zijn uitwerking op mijn zenuwstelsel. En dat werkte weer door op mijn man.

Nou hebben we dus een full option alarmsysteem en geloof me, beste boeven, je komt er met de beste wil van de wereld niet meer in. Ik probeer het al een paar weken en tot op heden is het elke week nog misgegaan. En dat is niet grappig. Want als je vergeet het alarm uit te zetten voor je binnengaat, gaat dat niet onopgemerkt voorbij. De sirene begint zo hard te loeien dat je trommelvliezen van oor wisselen en een enorm zwaailicht alarmeert alle inwoners van onze lommerrijke wijk.

Die posteren zich dan massaal voor hun raam om zuchtend vast te stellen dat het die vrouw weer is die niet weet hoe ze het alarm uit moet zetten en rond het huis blijft dribbelen met haar telefoon in haar hand. (Waarschijnlijk omdat ze haar man niet kan verstaan door die herrie.)

Wat een gedoe, beste boeven. Is dit nou allemaal nodig? Je hebt er toch een hoop werk mee. En wat denk je van de stress die ’t met zich meebrengt? Voor ons is het ook niet leuk hoor. De schrik voor enge boeven, het alarm dat steeds afgaat. En daardoor ga ik ook elke week af, als een gieter welteverstaan.

Daarom vroeg ik me af; kunnen we dit niet oplossen als volwassen mensen? Als je aan de deur komt, geeft de bewegingssensor een seintje op mijn telefoon. Dan zorg ik dat je binnen kunt via de deur (hoef je niks kapot te breken). Via het alarmsysteem kan ik door mijn telefoon tegen jullie praten. En je dus eenvoudig de weg wijzen door ons huis. Hoef je niet te zoeken en alles overhoop te halen. Handig toch? En wellicht ook wel gezellig want ik ken nog een paar leuke mopjes.

Anyway, zo kun je rustig kijken of we iets hebben wat je leuk vindt. Persoonlijk denk ik dat je het meest kans maakt in mijn garderobe want ons spaargeld staat op de bank en mijn sieraden zijn van de H&M. Maar tijdens het shoppen mag je gerust een gevulde koek pakken -keukenkastje links- en de Senseo aanzetten in de hoek van de keuken.


Door: Marion van Loon - Manager Branding & Marketing