Nieuwe Website: De F.A.Q. voor werkgevers

Eindelijk kunnen wij de nieuwe vacaturesite presenteren. Hiermee zijn we 'future-proof' en kunnen wij in de toekomst alle wensen van klanten en werkzoekenden vervullen. Toch brengt de lancering van een website een hoop teweeg. In het begin blijken zaken anders te lopen dan verwacht. Zo kunnen onze klanten bijvoorbeeld niet alle functionaliteiten terugvinden binnen hun account. Hierbij een korte F.A.Q. om jullie op weg te helpen.

Wat is er voor mij als werkgever veranderd ten opzichte van de oude website?

Voor jou als werkgever is er niet zo heel veel veranderd op de nieuwe site. Je kunt nog gewoon inloggen op een eigen account, vacatures aanmaken, sollicitaties inzien en deze afhandelen. Anders dan voorheen is echter het feit dat je de ontvangen sollicitaties vanaf nu volledig beheert vanuit je eigen account. Zo heb je één duidelijk overzicht van al je sollicitaties. Per sollicitatie kun je zelf de status omzetten en direct een reactie sturen naar de kandidaat. Ook kun je vanaf nu onze verschillende producten/diensten toevoegen in je winkelmandje en afrekenen.Je kunt zelf credits toevoegen en meteen je vacature plaatsen, een stuk makkelijker dan voorheen dus.


Hoe kan ik een vacature plaatsen?

Dit werkt nagenoeg hetzelfde als in het verlden. Je logt in op je eigen account (of maakt deze als nieuwe gebruiker gemakkelijk aan). Heb je nog geen tegoed (credits), zorg er dan voor dat je eerst het gewenste aantal credits aanschaft, door deze toe te voegen aan je winkelmandje. Zodra je deze hebt afgerekend, worden de credits toegevoegd aan je account en kan je een vacature plaatsen. Dit doe je door in het keuzemenu te kiezen voor ‘vacature plaatsen’. Na het plaatsen van de vacature, zullen wij de vacature na een laatste check, online plaatsen. De vacature is vanaf dan voor iedereen zichtbaar.

 

Ik had al een account op de oude website van Werken in de Kempen. Kan ik op de nieuwe site gewoon inloggen op dit account?

Wegens privacy-redenen kunnen wij je oude wachtwoord helaas niet overzetten naar de nieuwe website. Wel kun je jouw oude account nog gewoon gebruiken. Dit doe je door op de inlogpagina te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je zal dan vervolgens een mail toegezonden krijgen met een link. Door op de link te klikken, kom je op een pagina waar je een nieuw wachtwoord kan aanmaken. Mocht dit toch niet lukken, zouden we je willen vragen om direct contact met ons op te nemen zodat wij je verder kunnen helpen.


Wanneer een sollicitant reageert op mijn vacature, krijg ik een mailtje waarin wordt aangegeven dat ik moet inloggen om de sollicitatie in te kunnen zien. Waarom ontvang ik de sollicitatie niet meer rechtstreeks in mijn mail?

Waar je voorheen als klant steeds een mail ontving met daarin direct de sollicitatie van een kandidaat, moet je nu inloggen om een sollicitatie in te kunnen zien. Dit doen we om twee redenen:

  1. Hiermee beschermen wij onze klanten tegen ongewenste acquisitie en spam;
  2. Op deze manier kunnen wij de kwaliteit van onze website blijven garanderen. Door inzicht te krijgen in het aantal sollicitaties dat wordt gedaan op vacatures, kunnen wij in de toekomst veel beter inspelen op trends en ontwikkelingen in de markt.


Waar kan ik sollicitaties op mijn vacatures inzien?

Zodra een kandidaat heeft gereageerd op jouw vacature, ontvang je een mail op het emailadres waarmee je ook inlogt op je account. Je kan dan inloggen en naar de pagina ‘mijn vacatures en sollicitaties’ in het keuzemenu aan de linkerkant. Vervolgens kun je per vacature jouw sollicitaties inzien. Ook is het mogelijk om direct de status van de sollicitatie aan te passen. Je kan daarbij indien gewenst direct een mail versturen naar de kandidaat waarin je hem of haar bijvoorbeeld uitnodigt voor een gesprek.


Hoe kunnen meerdere collega’s binnen ons bedrijf in 1 account werken?

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om met meerdere mailadressen te werken in 1 account. Erg vervelend, dat begrijpen we volkomen! Dit item heeft hoge prioriteit en we hopen dan ook dat dit op korte termijn opgelost is. Tot die tijd is het alleen mogelijk om met meerdere mensen in 1 account te werken, door het account onderling te delen en dus te werken onder dezelfde inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord)


Waar kan ik terecht met problemen/opmerkingen?

Hoewel we in samenwerking met een team van webbouwers, non stop bezig zijn om de website optimaal te laten werken, kan het natuurlijk voorkomen dat je tegen een probleem stuit. Mocht dit het geval zijn, horen wij dit ontzettend graag van je, zodat we direct aan de slag kunnen met je vraag/opmerking. Het beste kan je direct contact met ons opnemen via de chatfunctie op de website (rechterkant), of door direct te bellen naar: 0497 21 00 26.