Werkgevers Blog

  1. Dynamisch, Pro-actief en Hands-on. Hoe schrijf je vacatureteksten die wel converteren?

    Dynamisch, Pro-actief en Hands-on. Hoe schrijf je vacatureteksten die wel converteren?

    We hoeven niemand te vertellen dat een goede vacaturetekst in deze arbeidskrapte zéér belangrijk is. Maar toch merken we dat veel bedrijven het belang hiervan niet doorhebben, want ruim 4 op de 5 vacatureteksten scoort een onvoldoende. Een motiverende en enthousiaste vacature kan juist nét dat verschil maken waarom iemand kiest voor jou en niet je concullega. Maar hoe schrijf je dan zo’n vacaturetekst die wel converteert? We geven graag wat eenvoudige tips!

    KEN JE KANDIDAAT.

    Het klinkt misschien overbodig, maar ben jij je écht bewust van wie je ideale kandidaat is? Breng deze persoon door middel van een kleine opsomming in kaart en houd dit lijstje erbij wanneer je de vacaturetekst begint te schrijven. Bij alles wat je uitschrijft bedenk je jezelf of de kandidaat het begrijpt en of dit de kandidaat motiveert. Is je ideale kandidaat een MBO-er? Maak dan je zinnen korter. Is je ideale kandidaat een man? Vermijd da

    Lees meer »
  2. Column: het nieuwe recruitment

    Column: het nieuwe recruitment

    Tijdens mijn dagelijks surfritueel op diverse communicatie-gerelateerde websites en socialmediakanalen stuitte ik op een LinkedIn-berichtje over het ‘nieuwe recruitment’. Ontelbaar veel artikelen over dit onderwerp zijn de revue al gepasseerd. Het nieuwe recruitment, wat is dat nu eigenlijk?

    Met zelf al enige recruitmentervaring op zak, heb ik hier wel een mening over. Het is namelijk niet altijd even makkelijk om een klant te voorzien van personeel. Ook al voldoet de werkzoekende die je voor je neus hebt zitten perfect aan de functie-eisen en het profiel van de klant. Zo simpel is het niet. Uit ervaring spreek ik dat het valt of staat met de organisatie zelf. Nee, het is niet altijd een kwestie van ‘verkopen’ of het juiste praatje houden. Mensen moeten voor je willen werken. Welkom in 2019.

    Mensen… werkgevers… managers… management… directie!! Het draait vandaag de dag om interne (merk)beleving. Onderschat de waarde van een fijne werkomgeving voor je medewerk

    Lees meer »
  3. Bretec Totaaltechniek: met je handen de mooiste machines maken

    Bretec Totaaltechniek: met je handen de mooiste machines maken

    Een complete productielijn voor aardappelpuree, een döner kebab-machine of een gigantische mengtank. In de werkplaats van Bretec Totaaltechniek in Wintelre komen zulke machines tot leven. Bretec maakt namelijk machines en onderdelen voor de levensmiddelenindustrie. Heb jij techniek in de vingers? Dan ben je bij Bretec aan het juiste adres voor een compleet pakket aan technische werkzaamheden.


    In de werkplaats staan drie transportbanden op een rij, medewerker Bart is druk bezig met de laatste laswerkzaamheden en de afwerking. Nog wat laatste puntjes op de i en ze zijn klaar voor transport naar de opdrachtgever. Bretec is een jong bedrijf, waar met een klein team dagelijks wordt gewerkt aan het ontwikkelen en produceren van machines en speciale onderdelen zoals deze transportbanden.

    Eigenhandig maken van een machine

    “Hier is geen dag hetzelfde”, vertelt René de Bresser, eigenaar van Br

    Lees meer »
  4. Column: Chaos!!!

    Column: Chaos!!!

    Maandenlang hebben we ernaartoe gewerkt en dan is de dag daar. We bestaan 5 jaar en dit gaat samen met een nieuw aankoopsysteem waarin ál onze nieuwe producten en diensten worden gelanceerd. En als klapper op de vuurpijl knallen we er ook nog wat kortingsacties tegenaan.

    Zijn alle functionaliteiten getest? Is het visueel aantrekkelijk genoeg? Klopt alles tekstueel? Check, check, check! Oké jongens, dan kunnen we live! Yesss… En toen…

    Er was een leven vóór, en een leven ná deze livegang zullen we maar zeggen. Wat we allemaal getest, gecheckt en nog eens gedubbelcheckt hadden, bleek 183!!! bugs en fouten op te leveren. Ik zag onze online expert, Ferdi, wit worden als een vaatdoek.

    Oké, hoofd koel en oplossingsmodus AAN. Crisisberaad. Bellen met de webbouwers, iedere melding doorgeven, zoeken naar het probleem, oplossen, testen, nog een keer testen en weer bellen. De telefoo

    Lees meer »
  5. Tijd voor een nieuwe manier van werven bij Werken in de Kempen

    Tijd voor een nieuwe manier van werven bij Werken in de Kempen

    Een manier van werven die beter aansluit op de krappe arbeidsmarkt van dit moment. Werven in de Kempen 2020 eigenlijk. Al maanden zijn we ons bij Werken in de Kempen hierop aan het voorbereiden, en afgelopen week was het dan eindelijk zover. Veel producten die niet meer zo doeltreffend waren als voorheen zijn de deur uit gedaan en nieuwe producten met een hoog potentieel zijn erbij gekomen. Voor de zekerheid zullen we de nieuwe producten even kort toelichten.

    MAGAZINE: HET MOOISTE WERK VAN DE REGIO.

    Valt jouw bedrijf straks op de mat bij 90.000 Kempische huis-aan-huisadressen in het tofste interactieve magazine van de Kempen? Wil jij het offline adverteren deze keer eens écht anders aanpakken? Adverteer zoals je dat nog nooit eerder gedaan hebt en je valt gegarandeerd op. Vanuit dit idee is het magazine ‘Het mooiste werk van de regio’ geboren.
    Een hele pagina of zelfs een spread voor jo

    Lees meer »
  6. Hoe het ooit begon 5 jaar geleden

    Hoe het ooit begon 5 jaar geleden

    Wat?! Bestaat Werken in de Kempen nog maar 5 jaar!
    Dit is de reactie die ik van velen terugkrijg wanneer ik vertel dat we ons vijfjarig bestaan vieren. Wat op zich een goed teken is, omdat het merk niet meer weg te denken is uit de regio. En ja ... er is veel gebeurd in een korte tijd, zullen we maar zeggen.

    Hoe het begon…

    Ik: Schat ik wil eigenlijk wel voor mezelf beginnen.
    Schat: Waarin dan?
    Ik: Uhhh in hetgeen waar ik goed in ben.
    Schat: En dat is?
    Ik: Mensen aan een leuke baan helpen natuurlijk!
    Schat: En kunnen wij dan

    Lees meer »
  7. Het belang van een goede functietitel: van spiermassa pionier tot personal trainer

    Het belang van een goede functietitel: van spiermassa pionier tot personal trainer

    Het schrijven van een goede vacaturetekst blijft voor veel bedrijven een lastig onderwerp. Het ontbreekt simpelweg aan tijd en creativiteit om er echt iets spetterends van te maken. Het belang is echter groot en dit begint al met de allereerste aanraking met jouw vacature; de functietitel. De functietitel zorgt voor dé klik; zowel letterlijk als figuurlijk!

    Het tijdperk van Praatjesmakers voorbij

    Enkele jaren geleden was het nog schering en inslag, maar gelukkig merken we bij Werken in de Kempen dat de dierlijke en nietszeggende functietitels passé zijn. Hoewel een kroegtijger aantrekkelijk klinkt werkt dit voor de resultaten helaas niet. Mensen zoeken er namelijk niet op en dat is gelijk de aller- allerbelangrijkste tip die we je mee willen geven. Bedenk altijd waar jouw kandidaten de functie op gaan zoeken. Doe je dit niet dan is de vindbaarheid van jouw vacature een stuk kleiner. Gelukkig zijn hier handig

    Lees meer »
  8. COLUMN: Werkmodus uit, Feestmodus aan!

    COLUMN: Werkmodus uit, Feestmodus aan!

    Een paar maanden geleden. We zaten aan de lange lunchtafel in het kantoor. Een enthousiaste blik keek mij aan. Oneindig veel ideeën slingerden in het rond. Er werd gespard, gek gedaan, gelachen en er werden vooral veel herinneringen opgehaald. Want in september moet ons vijfjarig bestaan kneiterhard gevierd worden!

    Al snel waren we erover uit. Er moet gefeest worden, groot feest! En heel de Kempen moet hierbij aanwezig kunnen zijn. Een feest dat dicht bij de persoonlijkheid van onze organisatie ligt: knus, eigentijds, dichtbij én toegankelijk. Al snel was ons duidelijk dat Paperclip hiervoor uitermate geschikt is, precies wat bij ons past! Een creatieve samenwerking was geboren.

    Vele conceptuele ideeën passeerden de revue. Onze creatieve sparringpartner van Paperclip, Pieter Lepelaars, wist met onze wensen wel raad. Veel interessante én leuke gesprekken hebben we gehad om uiteindelijk tot een kneitervet idee te komen. En of dat gelukt is!

    Klo

    Lees meer »
  9. Salarisindicatie in vacatures: It's all about the money!

    Salarisindicatie in vacatures:  It's all about the money!

    Hoe onderscheid je jezelf als bedrijf in een krappe arbeidsmarkt? Dat is een vraag waar veel bedrijven mee zitten. Ieder bedrijf heeft hierin een eigen methode. De één doet het via employer branding, de ander zet in op onboarding of optimaliseert vacatureteksten voor SEO en investeert in een Werken-bij pagina. Maar wat weinig bedrijf nog doen is het geven van een salarisindicatie; en juist dàt kan voor een groot verschil in sollicitaties zorgen.

    Na een perfecte passende vacaturetitel en het optimaliseren van jouw vacaturetekst heb je eindelijk de eerste spaarzame kandidaten op je vacature binnen. Maar wat blijkt? De salarisindicatie ontbreekt. Poef! 23% van de geïnteresseerden zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. En laat daar nu nét die ene gemotiveerde kandidaat tussen zitten die perfect aansloot op jouw bedrijf.

    Passend salaris belangrijk voor kandidaten

    De consulenten bij Werken in de Kempen merken in de huid

    Lees meer »
  10. Column: Niks moet, niksen mag

    Column: Niks moet, niksen mag

    Maanden kijken we ernaar uit: de vakantieperiode. De boel de boel laten en even lekker helemaal niets doen. Al na de kerstperiode gaat de focus op zomervakantie. Wordt het de Bahamas, Keulen of gaan we in een kuil liggen aan de ‘subtropische’ Nederlandse kust? Dilemma’s!

    165 discussies verder met vriendlief, want hij gaat tóch liever in een all-in resort bier drinken op een klapbedje, zijn we er dan toch uit. Hup, snel boeken want de prijzen stijgen alsof het niets is. Vrij regelen op het werk en een spijker in de muur voor de aftelkalender.

    zes maanden later is het dan zover. De zomervakantie staat voor de deur. De aftelkalender ligt al weken in de prullenbak en de werkmodus staat nog volop op standje ‘aan’. Nog niet gesproken over de ellenlange overdrachten die getypt moeten worden en de explosie aan werk die over de schutting gegooid moet worden naar een collega, want de dienstverlening moet wel door blijven draaien!

    Afgelopen week was zo’n week bij het We

    Lees meer »
2019 werkenindekempen.nl bv – alle rechten voorbehouden