Medewerker bijzondere bijstand en minimaregelingen

Samenwerking Kempengemeenten

Bladel
MBO
Tijdelijk met uitzicht op vast
24-32 Uur
€3376 - €
0497650640
Bedrijfsprofiel
De Samenwerking Kempengemeenten is een serviceorganisatie voor de vijf Kempengemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden. Bij het samenwerkingsverband zijn circa honderdvijftig medewerkers in dienst, verdeeld over vijf afdelingen en een stafunit. 
De afdeling Maatschappelijke Dienstverlening is per 1 juli 2019 een nieuwe afdeling van de Samenwerking Kempengemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden. De afdeling Maatschappelijke Dienstverlening is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Bijzondere Bijstand van de Participatiewet, Sociaal Raadsliedenwerk, Schuldhulpverlening, Minimabeleid, Wet Maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Jeugdhulp. 
Bij deze afdeling staat het belang van mensen (cliënten, medewerkers en inwoners) op nummer één. We zetten cliënten in hun kracht en bieden de benodigde ondersteuning en dienstverlening daarbij. We zijn trots op alle resultaten die we daarbij kunnen bereiken in het Sociaal Domein van de Kempen.
We bieden een dynamische werkomgeving met leuke teams waar ruimte is om met elkaar verder te leren en te bouwen aan een goed functionerende afdeling binnen het Sociaal Domein. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Wij bieden jou graag die nieuwe werkkring. Bij ons werk je voor meerdere gemeenten tegelijk! 
Voor het cluster Maatschappelijke ondersteuning zijn wij op zoek naar 
Een medewerker bijzondere bijstand en minimaregelingen voor 24 – 32 uur 
Functieomschrijving
Jouw taken…
  • Afhandelen aanvragen bijzondere bijstand en minimaregelingen waarbij de inkomens- en vermogenstoetsen moeten plaatsvinden
  • Individualiseren
  • Afhandelen aanvragen kinderopvang ook op basis van SMI
  • Terugvordering/verhaal
  • Heronderzoeken, behalve klanten ook voor klanten ter ondersteuning van collega’s
  • Signaleren problemen, schulden bij klanten en doorverwijzen
  • Zelfstandig plannen afhandelen van aanvragen
  • Bewaken van de van toepassing zijnde termijnen
  • Wijzigingen doorvoeren, bv kostendelersnorm, verhuizing, wijziging inkomen of vermogen enz.
  • Begeleiden stagiaires, inwerken collega's
  • Onderhouden van klantencontact (schriftelijk, telefonisch of middels huisbezoek)
  • Onderhouden van contacten met diverse instanties zoals Belastingdienst, gemeenten, ziektekostenverzekeraars, opvragen van medische adviezen, sociaal Raadslieden, collega’s van Schuldhulpverlening en Sociaal Raadsliedenwerk, GGZE, Stichting Leergeld, Voedselbank enzovoorts
Functie-eisen
Jouw kennis en vaardigheden…
  • Kennis van de Participatiewet en Awb
  • Kennis van voorliggende voorzieningen: ziektekostenverzekering, schuldhulpverlening (minnelijk traject) WSNP, WMO, uitkeringen
  • Kennis van ziektewet, Wajong,  vrijlatingen, voorlopige heffingskorting, LBIO, Juridisch loket enz.
  • GWS suites, excel, word, outlook, je bent digitaal zeer vaardig.
  • Dienstverlenende houding
  • Ervaring in het verwerken van bijzondere bijstandsaanvragen is een pre

 
Jouw persoonlijkheid…
Je bent accuraat, creatief, hebt lef, voelt je verantwoordelijk, beslist en vindt het vanzelfsprekend om voortdurend aan je eigen vakmanschap te werken. Je bent een doorpakker en vindt systematisch werken prettig.
Aanbod
Ons aanbod…
De functie is gewaardeerd op functieniveau 8, Dienstverlener B, zijnde een maximum brutosalaris van €3376,- bruto per maand o.b.v. een fulltime dienstverband. Inschaling bij aanstelling is afhankelijk van de mate waarin aan de functie-eisen wordt voldaan. Naast je salaris is er een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto salaris. Dit budget kun je besteden aan een aantal doelen bijvoorbeeld aan studies, uitbetaling in geld of extra verlofdagen. Daarnaast kennen wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een flexibele werktijdenregeling.
Aanvullende informatie
Denk jij de geschikte kandidaat voor deze functie te zijn? Klik dan snel op de 'Solliciteer Direct'-knop en stuur ons je cv en motivatie. Of reageer zo snel mogelijk door je CV met motivatie via de post onder vermelding van vacaturenummer SK19-19 te sturen aan de afdeling P&O de Kempen, p/a Postbus 11, 5540 AA Reusel.   
Voor  inhoudelijke informatie kun je terecht bij Sylvia Sanders, via telefoonnummer 0497-745544. Voor procedurele vragen kun je bellen met P&O de Kempen, telefoon 0497-650640.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Samenwerking Kempengemeenten

Kerkplein 3,
5541 KB , Reusel,
Samenwerking Kempengemeenten

Vraag aan werkgever

Jouw vraag gaat direct naar de werkgever en deze is zelf verantwoordelijk voor het al dan niet beantwoorden van jouw vraag.

Volgende keer direct gelijksoortige vacatures in je inbox ontvangen?

Meld je dan aan voor de vacatureservice.

Als je al een account hebt, ga dan verder met de login-knop rechts.
Of door het onderstaande formulier in te vullen.
Inloggen

Misschien ook interessant

2019 werkenindekempen.nl bv – alle rechten voorbehouden