UPLOAD CV

WINTERFEESTEN
vraag en antwoord

VRAAG EN ANTWOORD VOOR BEDRIJVEN

Hoe maak ik een account aan?

Voordat je een vacature kunt plaatsen, moet je eerst een account aanmaken. Dat doe je als volgt. Klik rechts bovenaan op 'Inloggen / registreren". Vul vervolgens de velden in die onder 'NOG GEEN ACCOUNT? REGISTREER NU!' vermeld staan. Let op: de velden waar een sterretje (*) boven staat, zijn verplichte velden. Die móet je dus invullen.

Via de button "Bestand kiezen" kun je je bedrijfslogo uploaden en aan je account toevoegen. Dat is niet verplicht maar als je daarvoor kiest, dan wordt je bedrijfslogo automatisch toegevoegd aan álle vacatures die je bij ons plaatst. Je vacatures zien er met je bedrijfslogo veel professioneler uit. Je kunt je bedrijfslogo overigens ook altijd nog op een later moment toevoegen, als je dat wilt.

Vergeet niet om tot slot nog even op de gele button 'REGISTREER' te klikken om je registratie definitief te maken.


Wat te doen als ik het wachtwoord van mijn account kwijt ben?

Geen probleem. Je kunt gewoon een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik rechts bovenaan op 'inloggen / registreren'. Klik vervolgens op de blauwe link 'wachtwoord vergeten' en volg de instructies op het scherm. Er wordt gevraagd om het e-mailadres van je account in te vullen en te versturen. Daarna ontvang je op dat e-mailadres een nieuw tijdelijk wachtwoord waarmee je vervolgens kunt inloggen. Wij adviseren je om dit nieuwe tijdelijke wachtwoord te vervangen door een ander, zelf gekozen wachtwoord.


Kan ik mijn gegevens en mijn vacatures met bijbehorende sollicitaties inzien?

Ja. Alle gegevens die je als bedrijf invoert, kun je inzien in je 'Dashboard' en later eventueel aanpassen. Datzelfde geldt voor alle vacatures die je geplaatst hebt. Ook de sollicitaties die via de sollicitatiebutton bij ons zijn binnengekomen en die wij naar je hebben doorgestuurd, kun je daar terug vinden. Natuurlijk moet je daarvoor wel eerst zijn ingelogd.


Waar kan ik heen bij vragen over de factuur?

Heb je vragen over onze factuur? Mail je vraag dan naar info@werkenindekempen.nl of bel ons op 0497- 21 00 26.


Wat kost het om een vacature te plaatsen?

Bovenaan onze homepage vind je de button "Informatie". Als je die openklikt, dan zie je een link naar Tarieven. Klik daarop en bekijk de mogelijkheden met bijbehorende kosten. Als je één vacature online wilt plaatsen, dan kun je kiezen voor 'Losse vacature plaatsen'. Wil je méérdere vacatures plaatsen (meteen of op termijn), dan is het voordeliger om te kiezen voor een plaatsingstegoed van 5 of meer vacatures. Onze plaatsingstegoeden hebben onbeperkte geldigheidsduur conform onze algemene voorwaarden.


Hoe plaats ik een vacature in de vacaturekrant?
Wil je weten hoe je een vacature plaatst die ook in de krant verschijnt? Bekijk onderstaande video voor een eenvoudige uitleg.
Hoe plaats ik een vacature op de website?

Voordat je een vacature kunt plaatsen, moet je eerst een account aanmaken. Daarna klik je op de link 'vacature plaatsen'. Die kun je onder meer terugvinden op de pagina die volgt nadat je op 'Voor bedrijven' hebt geklikt. Daarna wijst alles zichzelf. Als je onvoldoende plaatsingstegoed hebt, dan word je eerst gevraagd om plaatsingstegoed aan te schaffen. Je kunt daarbij kiezen voor een losse plaatsing of voor een plaatsingstegoed van meerdere vacatures.

Aansluitend kun je de vacature invoeren. Volg daarbij de instructies op het scherm. De aankruisrubrieken en tekstvelden met een sterretje (*) zijn verplicht. Die móet je dus invullen of aankruisen. Klik eventueel op de gele button 'Afbeeldingen uploaden' om foto's toe te voegen (zoals een foto van je bedrijf, de toekomstige werkplek of de functie in uitvoering. Als je alles hebt ingevuld, vergeet dan niet om óók nog even -helemaal onderaan- op de gele button 'PLAATS VACATURE' te klikken om je vacatureplaatsing definitief te maken.

TIP: om van de snelheid van onze vacaturesite zo optimaal mogelijk te houden, worden ingelogde gebruikers die langer dan 25 minuten niet actief zijn, automatisch uit het systeem uitgelogd. Houdt daar rekening mee als je bezig bent om een vacature te plaatsen. Sla ingevoerde tekst eventueel tussentijds op en zet je vacature op "onzichtbaar" zolang deze nog niet klaar is. Want anders vervalt de tekst die je hebt ingevoerd.


Hoeveel afbeeldingen kan ik uploaden?

Bij je account kun je één afbeelding uploaden. Geadviseerd wordt om daar je bedrijfslogo te uploaden. Als je dat gedaan hebt, dan wordt automatisch altijd je bedrijfslogo vermeld, bij iedere vacature die je plaatst. Wel zo professioneel. Daarnaast kun je ook nog eens, bij iedere vacature die je plaatst, (maximaal) 8 afbeeldingen uploaden. Om je vacature nog aantrekkelijker te maken. Bijvoorbeeld door een afbeelding van je bedrijf, van de werkplek of van de functie in uitvoering te laten zien.


Hoe lang duurt het voordat mijn vacature online staat?

Op werkdagen worden nieuwe vacatures binnen 24 uur online op werkenindekempen.nl geplaatst. Meestal gaat het vrij snel. Nieuwe vacatures worden vooraf nog even door ons gecontroleerd: op eventuele schrijffouten maar ook om misbruik te voorkomen.


Wat is het bereik van mijn vacature?

werkenindekempen.nl heeft gemiddeld zo'n 1500 bezoekers per dag. We zien op vrijdag pieken in het bezoekersaantal tot soms wel 2500 bezoekers per dag. Dat heeft te maken met de radio-uitzending op Kempen FM op donderdag en met onze vacatureservice op vrijdag. Een wisselende groep van gemiddeld 3000 Kempenaren hebben zich aangemeld om wekelijks een overzicht met de laatste vacatures per e-mail te ontvangen.

Daarnaast verschijnt je vacature ook gesponsord en geheel gratis op indeed.nl. Het potentiele bereik vergroot hiermee in één klap met nog eens 65.000 vacatures. En staat je vacature op zowel de grootste lokale vacaturesite als de grootste nationale vacaturesite.

Via social media is ons bereik enorm. Inmiddels hebben wij meer dan 7000 volgers op onze social media. En dat aantal groeit nog dagelijks! Facebook is een kanaal waarop we álle vacatures delen. Functies met een MBO- of hogere opleiding delen we ook op linkedin. Leuke feitjes en promotie van de Kempenregio publiceren we regelmatig op Instagram.

Naast onze commercials horen vele Kempenaren wekelijks onze vacaturerubriek op de regionale radiozender Kempen FM. Daarin worden alle nieuwe vacatures van de afgelopen week met naam en toenaam door ons gepresenteerd. Enerzijds extra naamsbekendheid voor je bedrijf, anderzijds extra traffic naar onze vacaturesite.

 


Kan ik een doorlopende vacature plaatsen?

Ja. Bedrijven die voor een periode van 3, 6, 9 of 12 maanden een bepaalde vacature doorlopend geplaatst willen hebben (en die vacature telkens naar behoefte willen kunnen activeren en deactiveren), kunnen met onze afdeling Sales de afspraak maken om een doorlopende vacature te plaatsen. Wij richten de doorlopende vacature dan voor je in. Activeren en deactiveren gaat daarna heel eenvoudig. Log in, kies 'Mijn vacatures' en klik op de button 'Bewerken' achter de doorlopende vacature. Scroll vervolgens helemaal naar beneden en wijzig de status van de vacature van 'Gepubliceerd' naar 'Niet zichtbaar'. Of andersom, als je de vacature weer online wilt zetten. Binnen de looptijd van de doorlopende vacature kan de vacature op ieder gewenst moment offline gehaald worden en vervolgens weer online worden gezet. Offline plaatsing heeft overigens geen opschortende werking ten aanzien van de einddatum.

Interesse in een doorlopende vacatureplaatsing? Neem contact op met onze afdeling Sales.


Waarom betalen voor werkenindekempen.nl als er ook vacaturesites zijn waarop je gratis kunt plaatsen?
  • Lang niet alle nationale vacaturesites zijn gratis. Onze tarieven zijn gunstiger dan de tarieven van bekende landelijke vacaturesites zoals Monsterboard en Nationale Vacaturebank.
  • Als je met je vacature bovenaan wilt staan op een gratis vacaturesite, dan moet je meestal tóch betalen. Kies je daar niet voor, dan komt je vacature achteraan in de rij. Je vacature wordt dan ondergesneeuwd door vacatures van grotere bedrijven en uitzendbureaus die betaald hebben voor een zogeheten 'topvacature'. 
  • De meeste nationale vacaturesites zorgen alleen voor plaatsing op hun vacaturesite. Bij ons is plaatsing op onze vacaturesite onderdeel van onze dienstverlening. Wij doen immers nog veel méér om publiciteit en aandacht aan je vacature te geven. Zoals doorplaatsing op onze social media, publicatie via onze vacatureservice, uitzending in onze eigen radio-rubriek op Kempen FM, terbeschikkingstelling van een spandoek en desgewenst plaatsing in onze regionale Vacaturekrant.
  • Wij zijn zuiver regionaal gericht, op de Kempenregio. Daarom is de respons die op je vacature van veel hogere kwaliteit dan bij landelijke vacaturesites. Zodoende heb je ook minder administratieve rompslomp met het afwijzen van ongeschikte kandidaten die te ver weg wonen of die een 'verplichte' sollicitatie doen.
  • Naast onze regionale vacaturesite exploiteren wij in samenwerking met De Persgroep Nederland óók een regionale vacaturekrant. Deze wordt huis-aan-huis verspreid wordt op circa 100.000 adressen in de Kempen. Een grotere en betere publiciteit voor je vacature in de Kempenregio is er niet!
  • Via ons zusje Baangarant beschikken wij over de mogelijkheid om onze klanten ook actief mee te helpen in het wervings- en selectietraject.     

Ik vind het teveel gedoe om zelf mijn vacature te plaatsen. Kunnen jullie dat voor me doen?

Het kan gebeuren dat je geen tijd hebt om zelf alle handelingen te verrichten die nodig zijn om een account aan te maken en een vacature te plaatsen. Of misschien ben je gewoon niet zo handig op computergebied. Ook dán is plaatsing van je vacature op werkenindekempen.nl geen probleem. Voor een kleine bijkomende vergoeding (zie Tarieven ) nemen wij je al het werk uit handen. Wil je dat wij een account voor je aanmaken en dat wij de vacature voor je plaatsen? Laat het even weten op info@werkenindekempen.nl of bel ons op 0497 - 21 00 26.


Moet ik sollicitanten zelf een reactie geven?

Ja. Werkenindekempen.nl is een vacaturesite. Wij zorgen alleen voor publiciteit van je vacature binnen de Kempen. Reacties van kandidaten die via de "Solliciteer"-button reageren, sturen wij altijd direct naar je door. Je handelt dus altijd zelf de sollicitaties en andere reacties van kandidaten af. Wij hebben geen verantwoordelijkheid ten aanzien van de sollicitatieprocedure. Die ligt geheel bij jezelf als werkgever. Als goed werkgever is het natuurlijk wel zo netjes om alle kandidaten die belangstelling hebben getoond, een reactie te geven, ook kandidaten die afvallen.


Kan ik een lopende vacature offline halen?

Jazeker. Vacatures staan in principe een maand online. Als je vacature vóór die tijd is ingevuld, dan kun je hem zelf verwijderen of op inactief (niet zichtbaar) zetten. Dat voorkomt onnodige sollicitaties. Als je dezelfde vacature later nog eens wilt gebruiken, kies er dan voor om je vacature op inactief (niet zichtbaar) te zetten. Je kunt hem dan later met een paar muisklikken weer herplaatsen.

Hoe zet je je lopende vacature op 'niet zichtbaar'? Log in, kies 'Mijn vacatures' en klik op de button 'Bewerken' achter de gewenste vacature. Scroll vervolgens helemaal naar onderen en wijzig de status van de vacature van 'Gepubliceerd' naar 'Niet zichtbaar'.


Kan ik de plaatsingstermijn van 30 dagen verlengen?

Ja, je kunt de plaatsingsduur van iedere lopende vacature telkens met nog eens 30 dagen verlengen. Heel eenvoudig. Ga naar "Mijn vacatures" en klik achter de gewenste vacature op de button "verlengen" en volg de instructies op het scherm. Let op:

  • Bij verlenging van de vacature wordt alléén de plaatsingsduur met 30 dagen verlengd en wordt je vacature tijdelijk weer even bovenaan in de gekozen rubriek(-en) geplaatst
  • Alléén lopende vacatures kunnen worden verlengd. Als de vacature niet meer lopend is, dan kun je de vacature nog wel herplaatsen (heractiveren)

Opmerking: je ontvangt van ons vóór het verstrijken van de plaatsingstermijn een e-mailbericht waarin je geattendeerd wordt op de mogelijkheid om te verlengen.


Kan ik een eerdere vacature later nog een keer plaatsen?

Ja, via de speciale button heractiveren kun je iedere vacature die je ooit geplaatst hebt, op eenvoudige wijze herplaatsen. Zo vaak je maar wilt. Ga naar "Mijn vacatures", klik achter de vacature van je keuze op de button heractiveren en volg de instructies op het scherm. Voor een losse herplaatsing geldt hetzelfde tarief als voor een losse plaatsing.


Kan ik een doorlopende vacature plaatsen?

Ja. Bedrijven die voor een periode van 3, 6, 9 of 12 maanden een bepaalde vacature doorlopend geplaatst willen hebben (en die vacature telkens naar behoefte willen kunnen activeren en deactiveren), kunnen met onze afdeling Sales de afspraak maken om een doorlopende vacature te plaatsen. Wij richten de doorlopende vacature dan voor je in. Activeren en deactiveren gaat daarna heel eenvoudig. Log in, kies 'Mijn vacatures' en klik op de button 'Bewerken' achter de doorlopende vacature. Scroll vervolgens helemaal naar beneden en wijzig de status van de vacature van 'Gepubliceerd' naar 'Niet zichtbaar'. Of andersom, als je de vacature weer online wilt zetten. Binnen de looptijd van de doorlopende vacature kan de vacature op ieder gewenst moment offline gehaald worden en vervolgens weer online worden gezet. Offline plaatsing heeft overigens geen opschortende werking ten aanzien van de einddatum. 

Interesse in een doorlopende vacature? Neem contact op met onze afdeling Sales.


Ik heb een klacht. Wat nu?

Klachten zijn een uitnodiging om het beter te doen. Daarom horen we ze graag. Mail je klacht naar info@werkenindekempen.nl onder vermelding van 'klacht', of meld het middels het contactformulier en we zullen zo snel mogelijk contact opnemen. 




vind ons leuk op facebook

nu even niet