Ontdek hoe 80% van de werkgevers zijn vacature ingevuld krijgt

Tayfun van Zantvoort

Tayfun van Zantvoort

Geplaatst op

Laatst bijgewerkt op

3 minuten lezen

In een arbeidsmarkt die steeds krapper wordt, is het cruciaal om op te vallen. Onze 3-fasen campagne is speciaal ontworpen om jouw vacature maximaal zichtbaar te maken bij de juiste doelgroep. Ontdek hoe deze methodiek bijna 80% van onze werkgevers helpt om snel de juiste kandidaten te vinden.

Fase 1: De (latent) werkzoekende kennis laten maken met de vacature

In deze fase laten we (latent) werkzoekenden kennis maken met het bestaan van de vacature. We tonen middels aantrekkelijk gepromote visuals waar jouw bedrijf voor staat en delen de unieke verkooppunten (USP's). Dit doen we op diverse kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, en meer. Afgestemd op de doelgroep.

Staal Techniek Smets:"De 3-fasen campagne heeft ons enorm geholpen om snel geschikte kandidaten te vinden voor meerdere technische functies. Vooral de interactieve aanpak in fase 2, waarbij onze eigen medewerkers werden ingezet, sprak veel aan. We hebben een engineer direct kunnen plaatsen en voor de andere posities hebben we veelbelovende gesprekken gevoerd. We zijn zeer tevreden!"

Zaadhandel Neutkens: "We hebben twee campagnes gedraaid via Werken in de Kempen en hebben maar liefst vier mensen kunnen aannemen, dus het was het helemaal waard!"

Bekijk de campagne van Zaadhandel Neutkens

 

Fase 2: Verleiden; de vacature zo aantrekkelijk mogelijk in beeld brengen

In de tweede fase geven we potentiële kandidaten een authentiek beeld van hoe het is om te werken bij jouw bedrijf. Echte beelden van werknemers worden gedeeld om vertrouwen op te bouwen en de bedrijfscultuur te tonen. Zo zorg je dat de potentiële kandidaat zich kan verplaatsen in de vacature en krijg je ook nog eens de beste DNA-matches op de werkvloer!

Qurentis:"Deze 3-fasen campagne was precies wat we nodig hadden om in deze krappe markt effectief nieuwe medewerkers aan te trekken. De campagne was doeltreffend en het bereik via online kanalen overtrof onze verwachtingen. We hebben niet alleen kwalitatieve reacties gehad, maar ook daadwerkelijk meerdere nieuwe collega's aangenomen."


Fase 3: Actie; de laatste doorslag geven om aan te zetten tot solliciteren

In de derde fase zetten we in op urgentie. We geven ze nog één laatste kans op de vacature te reageren. We sturen rechtstreeks aan om te solliciteren met een duidelijke, opvallende solliciteerknop.

Jouw vacature ook maximaal onder de aandacht brengen? Plan een vrijblijvende personeelswervingsstrategiessessie met een van onze wervingsspecialisten. Laat geen vacature onvervuld en ontdek hoe onze 3-fasen campagne jou kan helpen om snel en effectief het beste talent aan te trekken.

Plan een gratis adviesgesprek 

 


Tayfun van Zantvoort

Geschreven door

Tayfun van Zantvoort

Creative Director | Brand Bazen